Marketingul afiliat este o forma de Online Marketing care se bazeaza
exclusiv pe un model CPA, adica Cost Per Action. In marketingul afiliat,
un comerciant (merchant), numit de cele mai multe ori advertiser,
rasplatește unul sau mai mulți afiliați (publisher) pentru fiecare
actiune efectuata pe site-ul sau (unde actiune = o vanzare, lead,
etc.). Astfel, marketingul afiliat se mai gaseste denumit si ca marketing
bazat pe performanta pentru ca el nu include in niciun fel actiuni de
genul CPC, CPM. Marketingul afiliat se suprapune intr-o oarecare masura
cu alte metode de internet marketing deoarece afiliatii utilizeaza
metode regulate de publicitate. Aceste metode includ optimizari în
motoare de cautare, marketing prin cautari platite în motoarele de
cautare, e-mail marketing, și publicitatea prin afișarea de bannere. Pe
de alta parte afiliații, uneori, utilizeaza metode neortodoxe de
promovare.
Marketingul afiliat utilizeaza un site pentru a trimite trafic pe
altul; este o forma a marketingului online, care în mod frecvent este
desconsiderata de comercianți. Cu toate ca motoarele de cautare,
e-mail-urile si RSS capteaza o atentie mai mare din partea
comercianților online fața de marketingul afiliat, membrii afiliați
continua sa joace un rol semnificativ în strategiile de vânzari online.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu